Napjainkban a profitorientált vállalkozásokhoz hasonlóan a felsőoktatási intézményeknek is versenyezniük kell „vevőikért”, azaz a hallgatókért; ráadásul a globalizáció miatt külföldről is érkezhetnek versenytársak, nem csak az intézmény régiójából vagy országából. A versenyképesség megőrzéséhez tehát elengedhetetlen, hogy a profitorientált szektorban jól bevált marketingeszközöket a felsőoktatási intézmények is használják. Ezen eszközök egyik típusát jelentik a különféle online marketingkommunikációs lehetőségek, amelyek egyre fontosabbak a felsőoktatás elsődleges célcsoportját alkotó fiatalabb generációk fogyasztói magatartásának befolyásolásában. Ezt felismerve a Debreceni Egyetem (DE), illetve az egyetem Gazdaságtudományi Kara (GTK) néhány éve intenzíven elkezdte használni ezen eszközöket. Az esettanulmány megoldása során a csapatok feltárják a DE GTK legfőbb versenytársait, a kar versenyelőnyeit, illetve a GTK online marketingkommunikációjának elemeit. Emellett minikutatást végeznek a leendő hallgatók egyetemekkel szembeni elvárásairól, a DE-vel és a DE GTK-val kapcsolatos ismereteikről, attitűdjükről, valamint feltárják az online marketingkommunikáció leendő hallgatók által preferált csatornáit, eszközeit és a leghatékonyabb lehetséges kommunikációs üzeneteket, ezek alapján pedig javaslatot tesznek a DE GTK online marketingkommunikációs tevékenységének fejlesztésére.
rgb(134,234,144)
Legutóbbi frissítés:
2024. 03. 25. 12:08